Fuerteventura, Spanien januar 2009

Årets første ferie gik til Fuerteventura. Kanarieøernes næststørste ø. Øen er opstået som en vulkanø, og byder på et barskt og øde vulkanlandskab. Fra 1970’erne og til 1990’erne holdt Fremmedlegionen til på Fuertuventura.

Ikke langt fra vores hotel, var der en flot strandpromenade. Her gik vi nogle dejlige ture. De fleste gange, gik vi ind til byen, det tog ca. ½ time, hvis vi gik i mit tempo. Dobbelt så lang tid, hvis vi gik i Bennys.

En dag var vi i den lokale dyrepark. Det var den mest kedelige dyrepark, vi nogensinde har oplevet. Halvdelen af burene var enten i stykker eller uden dyr.

Vi havde hjemmefra lejet en bil i tre dage. En af dagene kørte vi nordpå, langs kysten. Her mødte vi en ”ørken”, Nationalparken Las Dunas. Det var sand, masser af sand, der er blæst over fra Sahara. Vi endte i Corralejo, hvor vi kunne se over til en lille ø, Isla de los Lohos, Ulveøen. Ikke fordi der var ulve på øen, men på grund af de mange søløver, der holder til på og omkring øen. Vejen tilbage, gik inde midt på øen. Her kom vi forbi en privat istandsat gård, La Rositta. Her var der samlet ting og sager om øens historie og tidligere tiders måde at leve på. Bl.a. har der været dyrket tobak på øen.

Videre gik turen sydpå. Indimellem blev vi overrasket over grøn og frodig dal.

Anden dagen vi var ude og køre, kørte vi til øens hovedstad, Puerto del Rosario. Her gik rundt og så på butikker til det blev regnvejr.

Tredje tur gik til Oasis Park. Her så vi en flot søløve show. Det var også spændende, at se rovfuglene optræde. Jeg ved ikke hvad der er med os og dyreparker. Vi finder næsten altid en at besøge.

I forbindelse med Oasis Park, var der en botanisk have. Der findes godt nok mange forskellige kaktusser.

Resten af ferien blev brugt til gåture på strandpromenaden og til at læse en masse gode bøger.

Forside

Copyright © B.Frets 2011. All Rights Reserved.